2015/08/11

未来のコンコルド





I Fucking Love Science 

New Concorde Could Fly London To New York In One HourAugust 8, 2015 | by Caroline Reid

 心の中で密かに温めている、絶対に叶わないけれどやはり諦めたくない夢がいくつか子供のころからあるのですが、コンコルドに搭乗するというのはその夢のひとつでした。ですからこの記事を目にした瞬間非常に興奮してしまい、翻訳するのにまず自分を落ち着かせなくてはならないほどでした。見た目も最高に美しく、好奇心を煽るフォルムからスピード、コンコルドは世界でも憧れの的でしたが、更に進化したコンコルド2,0のスーパーソニックを超えた、ハイパーソニックな姿をお楽しみください。


最新のコンコルド、ロンドン-ニューヨーク間を1時間で飛行

New Concorde Could Fly London To New York In One Hour

August 8, 2015 | by Caroline Reid





photo credit: Artist's impression of the new hypersonic aircraft. PatentYogi/Youtube.


 空飛ぶ傑作・旧コンコルドはロンドン-ニューヨーク間をビューンと猛スピードで3時間30分で飛行していました。多くの人にとって音速よりも速い旅は夢にまで見る経験であり、従来の約7・8時間の半分という、どんなに強固な旅行者も歓喜とともに目が回るような飛行時間でした。航空機メーカーのエアバス社はこの夢の様な飛行機からインスピレーションを得て、次世代の高速旅の特許を取得しました。そして、この怪物は商業飛行において今まで考えられなかった速さと高度に達するでしょう。
The original Concorde, a flying masterpiece, could zip from London to New York in a breakneck 3 hours and 30 minutes. For many people, it was a dream to experience faster-than-sound travel, and the prospect of cutting the seven to eight hour journey to half the time was enough to make even the most robust traveler giddy with delight. Aircraft manufacturer Airbus has been taking inspiration from this flying dream, and they have now won a patent for the next stage in speedy travel. And this monster goes faster and higher than ever before seen in commercial air travel.

 一時間。それがこのコンコルド2.0という超高速飛行機・ハイパーソニック飛行機によるロンドンとニューヨーク間の飛行時間なのです。この新しい旅客機は音速4,5倍の速度、つまり旧型のコンコルドのマッハ2,5を超えてマッハ4,5の速度というで飛行します。
One hour. That's how long London to New York would take in the planned hypersonic plane, called the “Ultra-rapid air vehicle” but dubbed Concorde 2.0. This new passenger aircraft would fly at up to four and a half times the speed of sound, Mach 4.5, compared to up to Mach 2.5 for the original Concorde.

 コンコルドはには騒音公害という問題が2つありましたが、コンコルド2,0はそれらを解決できるだろうと願っています。大気圏中を音速より早く爆音を立てながらの飛行は非常にうるさく、あまりにもうるさすぎて人口密度の高いエリアでの飛行は破壊的な影響を及ぼすほどです。そのせいでそういったエリアではスピードを落とさなくてはならず、そもそものハイスピードという特徴を生かせなくなります。
Concorde ran into a couple of problems when it came to sound pollution that Concorde 2.0. hopes to solve. Blasting through the atmosphere faster than the speed of sound is a noisy business – so noisy that flying Concorde over populated areas was extremely disruptive. Often therefore having to fly slower in these areas, it couldn't quite live up to its high-speed potential.

 コンコルド2,0はそういった問題を避けるために、大気圏の上層部まで高く飛び、尾翼を回転することにより、騒音エネルギーを地球と平行に消散させます。旧コンコルドは高度1万8千メートル上空を飛んでいましたが、コンコルド2,0はそれを大きく上回り、約3万メートルと従来の約二倍の高さを飛ぶのです。
Concorde 2.0 will avoid these problems as it climbs high up into the atmosphere, dissipating its noise energy horizontal to Earth by rotating its tail fins. This way, the sound waves won't reach the ground. Where Concorde flew at around 18 kilometers (60,000 feet), Concorde 2.0. will eclipse that at around 30 kilometers (100,000 feet); nearly twice the altitude.


The original British Airways Concorde. Dean Morley/Flickr (CC BY-ND 2.0).
ブリティッシュエアウェイの元のコンコルド。
コンコルド2,0の乗客にとってはちょっとした宇宙への冒険の様なものです。機体はスペースシャトルの様に垂直に飛び立ちます。離陸後、ロケットのモーターが機体をジェットエンジンに切り替わるまでの高度まで打ち上げ、そして機体をハイパーソニックスピード(約マッハ5前後程の速さ)まで加速します。このジェットエンジンは旅客機というよりはミサイルに搭載されるものになります。
Passengers of Concorde 2.0 would be in for a bit of a space-like adventure. The plane takes off vertically just like a Space Shuttle. After takeoff, a rocket motor would shoot the plane high into the sky where the ramjets would take over and accelerate the aircraft to hypersonic speeds (loosely defined as around Mach 5). Ramjets are more commonly found on missiles than commercial aircrafts.

 離陸が垂直なため、乗客はハンモックのようなシートに座ることになるでしょう。そして、旧コンコルドの乗客数が100人だったのに比べ、コンコルド2,0はたったの20人ほどになります。
To take off vertically, passengers would have to sit in hammock-like seats. And, instead of the 100-passenger Concorde, the Concorde 2.0 would only carry 20 passengers.

 早速にでもこの乗り物のチケットを予約することは残念ながら出来ません。このプロジェクトは商業用として運行可能になるには30年から40年かかると予想されています。
Unfortunately, you're not going to be able to book a seat on this vehicle anytime soon. The project is predicted to take 30 to 40 years before it becomes a commercially viable form of travel.

 コンコルド2,0がどう稼動するかという将来的な情報はぜひビデオをご覧ください。
For further information on how Concorde 2.0 would work, check out the video below.
 
 

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